czwartek, 18 września 2014

Moje tutki - Wzór na smoka :)

Hej ostatnio postanowiłam policzyć koraliki w tym smoku i zrobić do niego wzór :)
Tak więc oto i on :
Smok i wzór :
smok z koralików


wzór na smoka z koralików

A teraz objaśnienia :
jak widać z boku są pokazane nóżki i łączy się je w miejscach zaznaczonych na ciemno szaro 
co oznacza iż zaczynamy robić nóżkę od trzech koralików (tutaj ciemnoszarych) później robimy po dwa normalnie gdy zrobimy te 6 rządków jedną stronę drucika przekładamy przez zaznaczone na tułowiu koraliki a drugą w najbliższym miejscu obok (ogółem to jest część brzuszka )
natomiast skrzydełka robimy najpierw ramę (czyli białe koraliki ), łączymy z tułowiem tam gdzie koraliki na żółto zaznaczone są i na koniec wypełniamy (to akurat żyłką prościej zrobić)

Tak więc i oto jest na smoka mojego projektu wzór mam nadzieję że niczego nie przekręciłam jak zrobicie to pochwalcie się jak wam wyszło :)

17 komentarzy:

  1. Dzięki za podzielenie się z nami wzorem :-* Smok jest świetny! Jak tylko uporam się z remontami i zaczętymi robótkami to wezmę się za niego, ale kiedy to będzie :-( Na nadmiar wolnego czasu to chyba nikt nie narzeka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczy, ale nie mam pojęcia, jak zrobić te nóżki? :/ i nie wychodzi mi taki z brzuszkiem tylko
    płaski. Dlaczego? :( przy okazji pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz co drugi rządek ustawiać pod poprzednim to nie ma być w jednej linijce tylko tak na zmianę jedno wyżej kolejne niżej i znów nad i pod nad pod itd. a nóżki robisz bardzo podobnie też takim jakby zygzakiem (raz są w górze koraliki raz pod) i później jak masz zrobione tyle ile napisałam na wzorze to przewlekasz dwa końce drucika przez zaznaczone miejsca takie ciemno szare i robisz nóżkę po drugiej stronie tym razem od białych a nie od szarych zaczynając :) mam nadzieję że chociaż troszeczkę ci to rozjaśniłam jak robić. Tutaj masz link odnośnie tego jak układać koraliki aby płaskie nie było : http://blog.ohiboka.com/2009/12/koralikowy-zolwik/ - co prawda inny przykład ale zasada ta sama :) Powodzenia :)

      Usuń
    2. Dziękuję. :* Jak skończę, napisze czy mi wyszło. ;)

      Usuń
  3. Witam. Mój syn chce zrobić tego smoczka ale nie wiem ile metrów czy centymetrów żyłki mam mu kupić?
    Z poważeniem Alina i Maciuś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej by to było na druciku zrobić będzie wtedy bardziej stabilne i lepiej się wtedy koraliki układają można też trochę zmieniać kształt. A co do tego ile tak do końca to nie wiem ale myślę że 5 metrów na pewno wystarczy (może nawet 2 m wystarczą) wszystko zależy od wielkości koralików ja robiłam z takich malutkich mniej niż 2mm i mi zeszło około właśnie 2 metrów drucika...

      Usuń
    2. To dziękuję. :-)

      Usuń
  4. Hej. :-) Mam prośbę, mogłabyś zrobić obrazkową instrukcję jak zrobić skrzydła
    i nóżki? Nie mogę tego pojąć. :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj masz instrukcję :)
      http://beadedworld.blogspot.com/2014/11/moje-tutki-nozki-i-skrzydeka.html#more

      Usuń
  5. A te nóżki na osobnym druciku i dopiero potem połączyć?

    OdpowiedzUsuń
  6. Magiczny smok! Jesteś niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej...nie potrafię czytać tych wzorów :( co mam zrobić? Robiłam juz łatwiejsze rzeczy ale z obrazkami: krok po kroku...Pomóż

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbowałam wykonać tego smoka bez skrzydeł. Wyszedł całkiem, całkiem :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiej grubości drutu używałaś? Mam o,4 mm ale nie chce do końca się zapleść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam drucik 0,3 mm...
      Może spróbuj na większych koralikach :)

      Usuń